2-in-1 Toughbook CF-MX4 – nästa hjälte på jobbet?

Panasonics nya eleganta 2-in-1 Toughbook CF-MX4 är både en kraftfull bärbar dator och en datorplatta i en och samma enhet.

Stockholm, 23 april 2015 - Stressade affärsmän som vill dra nytta av de nya tekniska möjligheterna erbjuds nu ett nytt hjälpmedel i och med Panasonics lansering av Toughbook CF-MX4. Denna 2-in-1 Toughbook kombinerar hög kvalitet med snygg design och är utrustad med den senaste 5:e generationens Intel® Core ™ i5-5300U vProTM-processor. Enheten innehåller alla de funktioner som ett företag kan tänkas behöva.

Toughbook CF-MX4 är idealisk för t ex företagsledare, säljare, kreatörer och marknadsanalytiker som snabbt vill kunna förvandla en bärbar dator till en datorplatta och tvärtom mellan affärsmöten, kontorsarbete och presentationer.

Läs mer om Toughbook CF-MX4 i bifogad engelsk pressrelease.

För mer information, vänligen kontakta:

Computer Product Solutions
www.toughbook.eu

Om Panasonic System Communications Company Europe   (PSCEU)
PSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division.
PSCEU:s mål är att förbättra arbetsvillkoren för yrkesfolk samt förbättra deras organisationers effektivitet och resultat. Vi hjälper organisationer samla in, beräkna och kommunicera många typer av information: bilder, röst- samt textdata. Produkterna omfattar PBX telefonväxlar, dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar, stryktåliga mobila datorer, samt övervaknings- och brandalarmlösningar. Med cirka 400 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens på sina marknader.

PSCEU  är indelat i fyra olika områden:

*   Communication Solutions inkluderar professionella skanners, multifunktionella skrivare, telefonsystem samt HD-videokonferenssystem.

* Visual System Solutions inkluderar projektorer och professionella skärmar. Panasonic är marknadsledande inom projektorer med 28 procent omsättningsandel (1:a kvartalet 2014).

* Professional Camera Solutions inkluderar broadcast-, ProAV-, säkerhets- och Industrial Medical Vision (IMV)-technologier. Panasonic är en av de två ledande leverantörerna av professionell kamerautrustning i Europa.

* Computer Product Solutions omfattar Toughbooks robusta bärbara datorer, Toughpads tåliga datorplattor för företag och elektroniska point-of-sales-system (EPOS). Som marknadsledande i Europa hade Panasonic Toughbook en europeisk marknadsandel på 66,4 procent för robusta bärbara datorer och 50,4 procents marknadsandel på tåliga datorplattor för företag 2013 (VDC, mars 2014).