Pandox säljer Källhagens Värdshus i Stockholm

Stockholm den 1 februari 1998

Pandox Hotellfastigheter AB har träffat en överenskommelse med Gothemhammar AB om att överlåta hotell- och restaurangbyggnaden Källhagens Värdshus på Djurgården i Stockholm. Byggnaden med tillhörande inventarier säljs för 25,1 Mkr, vilket innebär att Pandox gör en reavinst om 4,9 Mkr.

Tillträde sker den 1 april 1998.

- Försäljningen av Källhagens Värdshus är ett led i Pandox strategi att fokusera sin verksamhet till större hotellfastigheter, säger Anders Nissen VD för Pandox Hotellfastigheter AB.

För ytterligare information: Anders Nissen, VD Pandox Hotellfastigheter AB,
Bengt Kjell, Vice styrelseordförande Pandox Hotellfastigheter AB,
08-614 17 40

Pandox Hotellfastigheter AB är sedan den 23 juni 1997 noterat på Stockholms Fondbörs O-lista och äger 28 hotellfastigheter i Sverige.

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar för närvarande 113 hotell över 24 000 rum i åtta länder. Pandox verksamhet är organiserad i Fastighetsförvaltning, som omfattar hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande regionala hotelloperatörer och ledande internationella hotelloperatörer, samt Operatörsverksamhet, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina helägda rörelsefastigheter. Pandox bildades 1995 och bolagets B-aktie är sedan den 18 juni 2015 noterad på Nasdaq Stockholm.