Pandox tar över driften av Quality Hotel & Resort Fagernes

Pandox Operations tar över driften av konferens-, rekreations- och turisthotellet Quality Hotel & Resort Fagernes i Norge. Pandox äger hotellet sedan 2010 och övertagandet sker den 1 januari 2016

"När Nordic Choice Hotels informerade att inte de önskade förlänga hyresavtalet beslutade sig Pandox sig för att ta rollen som operatör i den fastighet som vi ägt sedan 2010”, säger Leif Kristen Olsen, Vice President, Area Manager Norge & Sweden. ”Detta för att säkerställa hotellfastighetens framtida värde och utveckling”.

Quality Hotel & Resort Fagernes är beläget mellan Oslo och Bergen i natursköna Valdres. Hotellet rymmer 138 rum och har en välutvecklad konferens- och restaurangverksamhet.

Pandox fortsätter att följa sin strategi för när vi tar över och driver hotell i egen regi. När det saknas en lämplig samarbetspartner så har vi kapacitet och kunskap att själva driva hotellverksamheten. Det skapar affärsmöjligheter och minimerar risken för Pandox”, konstaterar Pandox VD och koncernchef Anders Nissen.

Leif Kristen Olsen Anders Nissen
VP, Area Manager, Norway & Sweden
+46 (0)90 99 96 03 +46 (0)70 846 02 02
leif.kristen.olsen@pandox.se anders.nissen@pandox.se

Thomas Backteman
thomas.backteman@pandox.se

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar 104 hotell med cirka 22 000 rum över åtta länder. Pandox verksamhet är organiserad i Förvaltningsfastigheter, som omfattar 89 hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande regionala hotelloperatörer och ledande internationella hotelloperatörer, samt Rörelsefastigheter, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina 15 helägda rörelsefastigheter.
Pandox bildades 1995 och ägs av Eiendomsspar AS, CGS Holding AS och Helene Sundt AS.