Mobilåtervinning lanserar företagslösning inom kort

Stockholm den 26 oktober 2016

Mobilåtervinning i Sverige kommer inom kort lansera ett företagspaket. Företagspaketet innebär att miljömedvetna företag kommer få hjälp att återvinna sina telefoner och samtidigt få ersättning. Bolaget har tidigare inriktat sig främst mot privatpersoner, men kommer i och med detta fokusera i allt större utsträckning mot små och medelstora företag.

Antal sålda telefoner i Sverige årligen är runt 3 miljoner vilket motsvarar en årlig omsättning på 8-10 miljarder sek. Företagstelefoner är en stor del av den marknaden och Bolaget kommer nu fokusera i större utsträckning på att få företag att återvinna sina tjänstetelefoner hos oss.

Företagspaketet innebär att näringsidkare kan via en enkelt kontakt få hjälp med värdering, radering av innehåll och upphämtning av telefonerna. Företaget kan sedan välja att få hela ersättningen utbetald eller att skänka en del av eller hela beloppet till ett utbud av välgörenhetsorganisationer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mobilåtervinning i Sverige AB (publ)

Telefon: +46 (0)8 - 120 560 15

E-post: info@mobilatervinning.se

Mobilåtervinning i korthet: Mobilåtervinning i Sveriges affärsidé består utav att bedriva handel med begagnad elektronik, främst mobiltelefoner genom sina varumärken http://www.mobilpengar.se/, http://www.pantaluren.se/samt http://www.ielektronik.se/