Analyst Group intervjuar Parans VD Anders Koritz

Parans VD Anders Koritz har blivit intervjuad av Analyst Group. Han berättar bland annat om bolagets positiva utveckling, framtidsplaner samt hur kapitalet från den pågeånde nyemissionen skall användas i den kommersiella utvecklingen. Se intervjun på YouTube eller Parans hemsida.

YouTube: https://youtu.be/KVvEmh0_C0k

NYHET

Parans har en pågående nyemission med teckningsperiod fram till den 12 december. För att nå ut till både befintliga aktieägare och till nya potentiella investerare har Parans VD låtit sig intervjuas av Analyst Group. Intervjun och emissionserbjudandet med tillhörande handlingar återfinns på Parans hemsida. Analys Groups pressrelease om intervjun återfinns bland annat i Dagens Industri.

De tre huvudsakliga anledningarna till att investera i Parans är enligt Parans VD Anders Koritz: 1) Tajmingen är rätt! Idag ställer kunder, fastighetsägare och lagstiftare allt högre krav på att människor måste ha en arbetsmiljö som tillhandahåller tillräckligt med dagsljus. 2) Vi har nu byggt upp nödvändig industriell och kommersiell förmåga för att kunna ta det stora klivet i bolagets utveckling. 3) Vi har genom de ordrar vi tagit hittills under 2018 fått ett tydligt kvitto på att vi nu också av marknaden uppfattas som mogna och trovärdiga som leverantör av stora system till stora kunder.

- Vi är mitt uppe i en intensiv kommersialiseringsfas, säger Anders Koritz, VD på Parans. När vi identifierar nya partners aktiverar vi dem med egna resurer ute på marknaden. Det är en resurs- och kapitalintensiv fas vi befinner oss i just nu. Det kapital vi nu söker skall användas för att bli ännu starkare när det gäller den kommersiella utvecklingen.

Läs prospektet här. Teckna online här.

Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat och patenterat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, arkitekter och större arbetsgivare över hela världen. Parans Solar Lighting är noterat på Spotlight Stock Market och har kontor i Mölndal.