Första handelsdag för teckningsoptioner av serie TO5 samt information om period för utnyttjande av teckningsoptioner i serie TO5

Första dag för handel av TO5 på Spotlight Stock Market är den 6 december 2018.

Innehav av en (1) teckningsoption av serie TO5 berättigar till teckning av en (1) nyemitterad aktie till en kurs om 2,952 kronor under nedanstående perioder.

Teckning av nya aktier genom utnyttjande av teckningsoptioner av serie TO5 till ett sammanlagt värde om 50 000 kronor eller mer kan ske från och med dagen för registrering av beslutet att emittera teckningsoptionerna vid Bolagsverket till och med den dag som infaller fem (5) år efter dagen för registrering hos Bolagsverket. Emissionen av teckningsoptionerna av serie TO5 registrerades hos Bolagsverket onsdagen den 5 november 2018.

Utnyttjande av teckningsoptioner som understiger sammanlagt 50 000 kronor kan ske vid fem tillfällen under den tvåveckorsperiod som föregår dagen för 12, 24, 36, 48 respektive 60 månader efter den 5 november 2018, dagen för registrering. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO5 kommer att vara möjligt under nedanstående perioder:

-       Tisdagen den 22 oktober 2019 till och med torsdagen den 5 november 2019

-       Torsdagen den 22 oktober 2020 till och med torsdagen den 5 november 2020

-       Fredagen den 22 oktober 2021 till och med fredagen den 5 november 2021

-       Lördagen den 22 oktober 2022 till och med lördagen den 5 november 2022

-       Söndagen den 22 oktober 2023 till och med söndagen den 5 november 2023

Teckningsoptioner av serie TO5 har ISIN-kod  SE0011896794.

Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat och patenterat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, arkitekter och större arbetsgivare över hela världen. Parans Solar Lighting är noterat på Spotlight Stock Market och har kontor i Mölndal.