Kvartalsredogörelse januari – mars 2015

Första kvartalet i sammandrag

• Periodens intäkter uppgick till 943 KSEK (1184)
  • Periodens resultat uppgick till -626 KSEK (-325)
  • Resultat per aktie: -0,06 SEK (-0,03)
  • Antal aktier: 11 207 045 (11 207 045)

Väsentliga händelser under perioden

• Parans har beviljats stöd om 50 000 EUR för marknadsutveckling. Större aktörer inom bygg och fastighetssektorn i Europa ska kartläggas och etablering av partnerskap ska ske. Bidraget har beviljats genom EUs satsning Horizon 2020 som driver SME Instrument och som syftar till att stötta små och medelstora bolag i arbetet att marknadsföra och sälja produkter som bidrar till att EUs miljömål uppfylls.

• Installationen av Paranssystem i 16 skolsalar på skola i Kalifornien, USA, är klar. Paranssystemen har valts som ett komplement till vanliga fönster. Om Paranssystemen inte hade installerats hade dagsljusnivåerna varit otillräckliga.

• Installation av Paranssystem i sju lärosalar i Växjö är klar. Paranssystemen löser hela behovet av naturligt ljus i lärosalarna och möjliggör att lokalerna kan användas till skolverksamhet.

• Parans har beslutat att rekryterar ny VD med ökat fokus på försäljning.

• Försäljning till Loughborough University, ett engelskt toppuniversitet som har rykte om sig att vara ett av världens bästa sportuniversitet, där man vill använda Paranssystem för att öka studenternas välbefinnande i ett fönsterlöst område för möte. Ordervärde ca 130 000 kr.

• Parans har haft närings- och innovationsministern Mikael Damberg på besök för att han skulle orientera sig mer om hur innovationsbolag drivs.

• Parans har fått en order till ett showroom i Tokyo, Japan. Ordern är på ca 260 000 kr och ingår i en större försäljningssatsning från vår japanska återförsäljare.

händelser efter periodens utgång

NÄsta rapport

Parans utger sin halvårsrapport den 24 augusti 2015.

Revisorernas granskning

Denna rapport har ej varit föremål för granskning av bolagets revisorer.

25 maj 2015

Parans Solar Lighting AB (publ)