Parans rekryterar

Parans anställer försäljningschef.

Parans Solar Lighting har rekryterat Fredrik Johansson som ny försäljningschef, med första arbetsdag den 21 augusti.

Fredrik kommer ansvara för bolagets kommersiella verksamhet vilket inkluderar både försäljning och marknadsföring. Fredrik har mångårig erfarenhet av att driva och utveckla försäljningsorganisationer både i Sverige och utomlands. Han kommer närmast från Qmatic där han de senaste åren ansvarat för deras marknadsstrategi och erbjudande inom utvalda affärsområden samt den globala affärskonsultverksamheten som bedrivs för att stötta internationella kunder i deras affärsbeslut och optimering av Qmatics lösningar. Han har varit stationerad i Dubai (VD/Regionchef MEA) under 5 år där han etablerade Qmatics säljkontor och utvecklade MEAs marknader till betydande och lönsamma marknader. Under 3 år var han baserad i Holland (VD) med ansvar att vidareuveckla Qmatic Hollands verksamhet och bygga upp försäljningen inom nya affärsområden samt introducera en helt ny generation av Qmatics Enterprise mjukvaruplattform med fokus på uppgradering av befintlig kundbas inom publika myndigheter, sjukhus och detaljhandel.

- Jag ser verkligen fram emot att nu ta ansvar för att leda Parans kommersiella utveckling, och jag tror att den erfarenhet jag tar med mig är relevant när det gäller att etablera oss och våra produkter i soliga marknader så som MENA-regionen med fokus på UAE.

- Vi ser det som mycket positivt och viktigt för Parans att i nuläget fortsätta utöka vår försäljnings- och marknadsorganisation, säger Anders Koritz, VD för Parans. Fredrik har relevant erfarenhet och vi välkomnar honom till Parans.