PARKMAN I SVERIGE AB tar över driften av Solna Centrum

Parkman i Sverige AB får utökat förtroende och kommer från och med 1 mars att ta över driften av parkeringen. I samband med detta installeras det kamerabaserade systemet AUTOPAY.

AUTOPAY som är det nyaste systemet på marknaden gör det smidigare för kunderna att parkera. Kameror läser av registreringsskylten vid in- och utfart och på så vis loggas parkeringstiden. Kunden får nu flera olika sätt att betala för sin parkering, men en stor fördel är framför allt att man inte kan få några parkeringsböter.

Det gamla systemet där man checkade in i betalautomaten när man anländer till parkeringen och checkar ut i betalautomaten när man lämnar, försvinner nu helt. Inga biljetter eller p-skivor behövs, endast ett moment krävs då man betalar i efterskott. På helgen är det fortfarande fri parkering i tre timmar, och står man under den fria tiden kan man bara åka ut ur parkeringen. Fler betalalternativ och information kan man läsa om på www.solnacentrum.se

Om Parkman i Sverige AB

Parkman i Sverige AB är det tredje största privata parkeringsbolaget i Sverige och strävar efter att erbjuda marknadens senaste parkeringslösningar och personlig service. Bolaget har 32 heltidsanställda och omsatte 150 miljoner kronor förra året. Parkmans kunder innefattar bland annat Unibail Rodamco, Citycon, Fabege, Vasakronan m.fl.

Om AUTOPAY

AUTOPAY är utvecklat i Norge och har funnits på norska marknaden i 2 år. Idag finns systemet bla. i Sverige, Estland, Litauen, Polen mfl.
I Sverige finns AUTOPAY-anläggningar för nuvarande i Täby Centrum, Kista, Galleria, Kista Science Tower, ICA MAXI Solna Business Park, Signalfabriken och Nacka Forum.

Per Edlund
per.edlund@parkman.nu

Om oss

Parkman är ett svenskägt företag med stor erfarenhet från etablering och drift av stora och små parkeringsanläggningar samt garage. Vår affärsidé går ut på att skapa, utveckla och driva moderna, miljövänliga, serviceinriktade samt ekonomiskt lönsamma trafik- och parkeringskoncept för våra uppdragsgivare. Genom ett dotterbolag driver vi också Flygets Långtidsparkering AB vid Arlandastad, norr om Stockholm. Läs mer på www.flygets.se och www.parkman.nu