Christian Thunberg och Anders Bertilsson – två nya kundansvariga på Paroc Byggisolering

Paroc Byggisolering stärker sin organisation med två nya kundansvariga, Christian Thunberg och Anders Bertilsson.
Christian, 30, ansvarar för Paroc Byggisolering Distrikt Öst och Anders, 45, är kundansvarig i Stockholm.

– Paroc har produkter som ligger i tiden, säger Christian Thunberg som är utbildad byggingenjör. Vi måste alla tänka på att spara energi och därigenom bromsa växthuseffekten. Att nu börja arbeta för Paroc och med de energibesparande lösningar som vi har känns helt rätt utifrån hur marknaden ser ut.

Anders Bertilsson, som arbetat på Paroc i nio år, går från en tjänst till en annan inom företaget.
– Det känns riktigt roligt med jobbrotation och att få arbeta med nya kunder och nya produkter. Samtidigt är jag intresserad av miljöfrågor och ser hur branschen påverkas av stigande energipriser och en ökad allmän kunskap om människans påverkan på miljön. Så jag ser fram emot en händelserik framtid för Paroc Byggisolering.

Lars Persson, försäljningschef Paroc Byggisolering Sverige:
– Både Christian och Anders har gedigna kunskaper i byggteknik och erfarenhet från byggbranschen och kan därför bistå våra kunder och marknaden med energikloka lösningar.

Christian har tidigare varit säljare på Lindab Sverige AB och Anders kommer senast från Paroc Teknisk Isolering där han haft motsvarande befattning.

Om oss

Paroc är den ledande tillverkaren av energieffektiva isoleringslösningar i Östersjöområdet. Hörnstenarna för vår verksamhet är kund- och marknadsorientering, kontinuerlig innovation, lönsam tillväxt och hållbar utveckling. Parocs produkter består av byggnadsisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, sandwichelement och akustikprodukter. Produkterna tillverkas i Finland, Sverige, Litauen och Polen samt från år 2013 även i Ryssland. Paroc har försäljnings- och representationskontor i 14 länder i Europa. Paroc Group ägs av fonder som rådgivs av CVC Capital Partners Limited med Paroc anställda som minoritetsägare. År 2014 uppgick vår omsättning till 418 miljoner euro och antalet anställda var i genomsnitt 2 090.