• Paroc AB/

Första seminariet om 7+7+7 - Äventyraren Fredrik Sträng berättar om kampen mot jordens element och världsrekordet

Äventyraren Fredrik Sträng och sponsorn Paroc har nöjet att bjuda in media till det första officiella seminariet om 7+7+7 där Fredrik Sträng lyckades med något som ingen annan tidigare har klarat av: sju berg, i sju världsdelar, på sju månader. Seminariet på Hotel Gothia Towers i Göteborg torsdagen den 25 januari klockan 15.30 handlar om hur Fredrik klarade sitt världsrekord och om hur sponsorerna hjälpte honom till toppen.

Paroc, en av Europas ledande tillverkare av mineralullsisolering, är en av Fredrik Strängs sponsorer och kan nu bjuda in press, i samband med en återförsäljarträff, till den ocensurerade berättelsen.

Den förste december kom Fredrik upp till toppen på det sista berget av sju. Det tog honom sex månader och sex dagar att ta sig upp till de sju topparna på sju kontinenter.
– Det handlar om att överleva moder naturs alla element. Extrem kyla, vind, snö och regn. Det är när vi blir inspirerade och idéerna kläcks som vi vågar ta steget framåt. Sedan är det förberedelserna som är avgörande när världens tak är målet, säger Fredrik Sträng.

Efter Fredriks seminarie finns tid för enskilda intervjuer och frågor.

Vad: Pressinbjudan seminarie med äventyraren Fredrik Sträng
Tid: Torsdagen den 25 januari klockan 15.30 (seminariet börjar)
Plats: Hotel Gothia Towers i Göteborg, Mässans gata 24
Kontaktperson: Margareta Bertilsson, Paroc AB, tfn: 0500-46 93 68