Nu lanserar vi PAROC Panel Design add-on för ArchiCAD

Paroc, en av Europas ledande tillverkare av obrännbara sandwichelement med stenull, tar nu första steget in i BIM-världen och lanserar verktyget PAROC Panel Design add-on. Verktyget kompletterar arkitektens verktygslåda med ett enkelt 3D-modelleringsverktyg för att utforma fasader med PAROC sandwichelement.

PAROC Panel Design add-on för ArchiCAD är ett enkelt verktyg för att utforma fasader. Det omfattar en mängd elementstrukturer. Du kan välja olika elementmodeller och kulörer samt fastställa tekniska egenskaper som krävs för konstruktionen. Tilläggsprogrammet innehåller även olika lösningar och beslag, till exempel PAROC hörnelement. PAROC Panel Design add-on har dessutom en listfunktion som beräknar antalet element och beslag som används i konstruktionen.

PAROC Panel Design add-on fungerar i Windows och Mac med ArchiCAD version 15 och 16 och kan laddas ned kostnadsfritt på vår hemsida: www.paroc.se/hjalpmedel/designverktyg

För mer information, kontakta:
Niklas Karlsson, Product Manager, Paroc Panel System Oy Ab, tfn +358 46 876 87 24.
Maria Mehner, Chef för marknadsföring och kommunikation, Paroc Sverige, tfn +46 500-46 91 78.

Paroc Group är en av de ledande tillverkarna av mineralullsisolering och lösningar i Europa. PAROC® produkterna omfattar byggisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, sandwichelement och akustikprodukter. Vi har verksamhet i 13 europeiska länder och tillverkning i Finland, Sverige, Litauen och Polen. Paroc Group ägs av ett antal institutionella investerare med Paroc-anställda som minoritetsägare. Vår omsättning år 2011 var EUR 405 miljoner och antalet anställda 1 990.

Om oss

Paroc är en av Europas ledande tillverkare av energieffektiva och brandsäkra isoleringslösningar. Under vår 80-åriga historia har vi byggt upp ett rykte för produkter med hög prestanda, teknisk expertis och hållbarhet hos småhusbyggare, arkitekter, entreprenörer, återförsäljare och industribyggare.Hörnstenarna för vår verksamhet är kund- och marknadsorientering, kontinuerlig innovation, lönsam tillväxt och hållbar utveckling. Parocs produkter består av byggnadsisolering, teknisk isolering, fartygsisolering och akustikprodukter. Produkterna tillverkas i Finland, Sverige, Litauen, Polen och Ryssland. Paroc har försäljnings- och representationskontor i 13 länder i Europa. År 2017 uppgick vår omsättning till 411 miljoner euro och antalet anställda var i genomsnitt 1 840. Paroc är en del av Owens Corning.