Paroc Group sponsrar VM i längdskidåkning i Lahti 2017

Paroc Group, en av Europas ledande tillverkare av energieffektiva och brandsäkra isoleringslösningar är en av de internationella sponsorerna av VM i längdskidåkning i Lahti 2017. Den finska staden Lahti kommer att stå värd för VM i längdskidåkning för sjunde gången 2017, vilket är rekord.

”Vi är hedrade över att vara delaktiga i detta viktiga och framgångsrika sportevenemang samma år som Finland firar 100 år sedan självständigheten. 2017 firar Paroc 80-årsjubileum och sponsringen utgör en fantastisk plattform för att fira även denna milstolpe”, säger Kari Lehtinen, koncernchef för Paroc Group.

”Närmare 200 000 besökare och 500 miljoner tv-tittare väntas följa längd-VM, vilket betyder att detta är ett utmärkt tillfälle för oss att nå många av våra intressenter. Förutom den synliga närvaron under evenemanget kommer längd-VM även att erbjuda möjligheter till olika evenemang för våra intressenter”, fortsätter Lehtinen.

”Vi är glada över att inleda ett samarbete med Paroc för att skapa ett framgångsrikt och hållbart internationellt evenemang. Tillsammans kan vi skapa en enastående kundupplevelse för alla våra gäster, från de tävlande till åskådarna, säger Janne Leskinen, generalsekreterare för VM i längdåkning i Lahti 2017.

”Vi är mycket nöjda över att Paroc har valt att gå in som internationell sponsor av VM i längdåkning i Lahti 2017”, säger Ingolfur Hannesson, ansvarig för vintersport på EBU (Eurovision), som innehar media - och reklamrättigheterna för Lahti 2017. ”Vår policy är att arbeta när de företag som vill bidra före, under och efter världsmästerskapet för att säkerställa att vi gör ett positivt intryck som kommer att leva kvar många år efter evenemanget.”

Världsmästerskapet äger rum mellan den 22 februari och den 5 mars 2017. För-VM, World Cup-tävlingarna i längdskidåkning, backhoppning och Nordisk kombination kommer att äga rum den 19–21 februari 2016, även detta i Lahti.

För mer information:

Olga van Iterson, marknads- och kommunikationschef, tel +358 50 325 2376

Fakta om Paroc
Paroc är den ledande tillverkaren av energieffektiva isoleringslösningar i Östersjöområdet. Hörnstenarna för vår verksamhet är kund- och marknadsorientering, kontinuerlig innovation, lönsam tillväxt och hållbar utveckling. Parocs produkter består av byggnadsisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, sandwichelement och akustikprodukter. Produkterna tillverkas i Finland, Sverige, Litauen och Polen samt från år 2013 även i Ryssland. Paroc har försäljnings- och representationskontor i 14 länder i Europa. Paroc Group ägs av fonder som rådgivs av CVC Capital Partners Limited med Paroc anställda som minoritetsägare. År 2014 uppgick vår omsättning till 418 miljoner euro och antalet anställda var i genomsnitt 2 090.

Citat

Närmare 200 000 besökare och 500 miljoner tv-tittare väntas följa längd-VM, vilket betyder att detta är ett utmärkt tillfälle för oss att nå många av våra intressenter
Kari Lehtinen, koncernchef Paroc Group