• Paroc AB/

PAROC utökar produktsortimentet för Conci™ – nu komplett tätning av hela klimatskalet

Nu har Paroc, en av Europas ledande tillverkare av stenullsisolering, utvecklat sitt produktsortiment PAROC® Conci™ med produkter för utvändig tätning av klimatskalet. PAROC® Conci™ är ett samlingsnamn på de produkter som skapar ett tätt klimatskal, invändigt och nu även utvändigt.

Marknadens krav på lägre energiförbrukning skapar nya förutsättningar – och möjligheter – för specialanpassade tätningsprodukter som optimerar isoleringens funktion. PAROC® Conci™ lanserades under 2012 med tätningsprodukter för invändig lufttätning och följs nu upp med produkter för utvändig tätning  av klimatskalet.

– Oavsett hur byggnaden värms upp krävs ett välisolerat och tätt klimatskal. För att klimatskalet ska vara effektivt behöver det vara lufttätt invändigt och ha en utsida som optimerar isoleringens funktion genom att skydda från vindrörelser och yttre fukt. För att bygga energi- och tidseffektivt behövs många gånger anpassade produkter för en komplett tätning av klimatskalet, säger Pär Gustavsson, produktchef på Paroc Byggisolering.

En av de produkter som Paroc tagit fram för att ytterligare utveckla produktsortimentet är ett helt nytt underlagstak i skivformat.
– Tillsammans med Smurfit Kappa har vi tagit fram ett underlagstak som är vattentätt, genomtrampningssäkert och P-märkt av SITAC. Underlagstaket är i skivformat och ingen ströläkt behövs vid läggning. Detta gör att läggningsprocessen blir effektiv, säker och tidsbesparande, säger Pär Gustavsson.

För ytterligare information kontakta:
Pär Gustavsson, produktchef på Paroc Byggisolering, tfn 0500-46 93 54

Maria Mehner, Chef Kommunikation och Marknadsföring, tfn 0500 – 46 91 78

Bilder för fri publicering: Anders Ekhammar, tfn 031-701 33 37

Paroc Group är en av de ledande tillverkarna av mineralullsisolering och lösningar i Europa. PAROC® produkterna omfattar byggisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, sandwichelement och akustikprodukter. Vi har verksamhet i 13 europeiska länder och tillverkning i Finland, Sverige, Litauen och Polen. Paroc Group ägs av ett antal institutionella investerare med Paroc-anställda som minoritetsägare. Vår omsättning år 2011 var EUR 405 miljoner och antalet anställda 1 990.