Part AB expanderar – söker ytterligare 25 nya medarbetare

Det går bra för produktionsföretaget Part AB, tillverkare av prefabricerade badrumsmoduler. Under våren har man fått in ett flertal stora ordrar och nu söker företaget ytterligare 25 nya medarbetare till fabrikerna i Kalix.

Det har varit en givande vår för det Kalixbaserade produktionsföretaget som tillverkar kompletta badrum. Företaget som redan har 209 personer sysselsatta, siktar nu på att anställa ytterligare 25 personer innan augustis utgång.

– Vår målsättning är att vi inom en treårsperiod, utöver dessa 25 personer, anställer ytterligare 75 medarbetare. Då producerar vi 10 000 badrum per år. Vi känner nu att vi har en bra bas att växa från, med otroligt kompetent personal och en logistik- och produktionsanläggning i absolut världsklass. Det känns verkligen som om pusselbitarna faller på plats, säger Anton Lundholm, vd på Part AB.

Under de senaste tre månaderna har Part AB sålt badrum för över 170 miljoner kronor. Det rör sig om ett 20-tal projekt runt om i Norden, allt från bostäder till hotell, och kanske det mest prestigefyllda projektet, sjukhuset Nya Karolinska i Solna. Part AB kommer även att leverera samtliga WC-moduler till Swedbanks nya huvudkontor i Sundbyberg och till hotellprojekt i Luleå, Umeå, Visby, Tromsø och Oslo.

– Efterfrågan på prefabricerade badrum bara ökar och ökar. Eftersom vi har gått om utrymme för utökad produktion ser vi inte att vi måste tacka nej till några jobb utan kan istället bara öka produktionen utefter efterfrågan, säger Anton Lundholm.

För att klara denna produktionsökning har Part AB de senaste fyra åren investerat drygt 30 miljoner i sina produktionsanläggningar.

För mer information vänligen kontakta:
Anton Lundholm, vd

Part AB
E-post: anton.lundholm@partab.nu

Maria Englund
E-post: maria.englund@inmema.com

Om Part AB
Part Construction AB har sedan 1989 bedrivit tillverkning av prefabricerade badrumsmoduler till hotell, vårdhem, bostadsfastigheter och studentbostäder med produktionen i Kalix. Företaget omsätter ca 442 miljoner kronor och sysselsätter omkring 150 personer. Se mer information på www.partab.nu

Taggar:

Citat