C Technologies ger PartnerTech ny order

C Technologies ger PartnerTech ny order PartnerTech har fått en ny order från C Technologies. Ordern gäller 60.000 C-Pen. - PartnerTech kommer att ansvara för tillverkning, slutmontering och test av pennan, säger PartnerTechs VD Mikael Jonson. Värdet på ordern för PartnerTech uppgår till ca 45 MSEK. Dagens order för PartnerTech har ett direkt samband med den order som C Technologies fått av Korean Fusion Road. - Den asiatiska marknaden är mycket betydelsefull för oss. Därför är det desto viktigare att inleda samarbete med en så etablerad partner som Fusion Road, säger Mats Lindoff, VD C Technologies. Samarbetet som vi haft med PartnerTech i snart ett och ett halvt år har kännetecknats av såväl hög tillförlitlighet som flexibilitet. Det känns bra att nu tillsammans kunna dela den här framgången. Ordern gäller C Technologies egenutvecklade C-Pen, en digital inläsningspenna som bland annat lagrar, bearbetar och översätter text. - Det är spännande att se att C Technologies och C-Pen nu fått ett genombrott också på den asiatiska marknaden, säger Mikael Jonson. Det är också roligt att se hur samarbetet med C Technologies utvecklas. C Technologies AB (publ) grundades 1996 och är ett svenskt högteknologiskt utvecklingsföretag med spetskompetens inom områdena digital kamerateknik, bildbehandling och digitala pennor. C Technologies Group, där också dotterbolagen Anoto AB och WeSpot AB ingår, har idag ca 320 anställda och kontor i Lund, Stockholm, Atlanta, Boston, Tokyo och Hong Kong. Större ägare är grundaren Christer Fåhraeus, State Street Bank, Ericsson Mobile Communications och SEB Fonder. C Technologies aktie är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). För mer information: www.ctechnologies.se. PartnerTech AB utvecklar och tillverkar elektronikprodukter på uppdrag av ledande tillväxtföretag, främst inom telekom infrastruktur, IT/mekatronik och medicinsk teknik. Företaget har cirka 800 anställda i Sverige och utomlands och är noterat på Attract 40-listan vid Stockholmsbörsen. För ytterligare information: Mikael Jonson, VD PartnerTech AB, mobil 070-678 10 01. Mats Lindoff, VD C Technologies, telefon 046-540 10 01. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00510/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00510/bit0001.pdf