Nytt produktsamarbete för PartnerTech - mobil satellitkommunikationsutrustning

Nytt produktsamarbete för PartnerTech - mobil satellitkommunikationsutrustning PartnerTech har skrivit ett avtal med SWE-DISH Satellite Systems, en världsledande leverantör av mobil satellitkommunikationsutrustning. Företaget, vars produkter bland annat användes av nyhetsbolag och militära organisationer under krisen i Irak, har valt att anlita PartnerTech som samarbetspartner för utveckling, industrialisering och tillverkning av sin senaste produktfamilj inom området. - PartnerTech har genom stor flexibilitet, hög servicegrad och bred teknisk förståelse visat att de har den kompetens som behövs för att tillverka våra högteknologiska produkter framöver, säger Lars Jehrlander, VD för SWE-DISH. Vi är övertygande om att vi med detta samarbete lagt grunden för att nå våra kommersiella mål. Det avtal som nu tecknats ser båda parter som inledningen på ett samarbete med stor utvecklingspotential. Bland annat förväntas PartnerTechs verktyg för kontinuerliga effektivitetsförbättringar, Value Analysis/Value Engineering, bidra till att SWE-DISH ytterligare kan stärka sin konkurrenskraft. - För PartnerTech är detta ytterligare ett bevis för att den kompetens vi har är strategiskt rätt. Hög teknisk kompetens inom mekanik och elektronik, geografisk närhet till kunderna och intimt samarbete mellan utveckling och tillverkning är det som skördat framgångarna i den här affären liksom i många andra, säger Mikael Jonson, VD för PartnerTech. Produktionen av den nya produktfamiljen inom mobil satellit kommunikations-utrustning startar vid PartnerTechs fabrik i Åtvidaberg i slutet av året. För ytterligare information: Mikael Jonson, VD PartnerTech AB, tfn. 070-678 10 01. Lars Jehrlander, VD SWE-DISH Satellite Systems AB, tfn. 08-728 50 07. SWE-DISH är ett av världens ledande företag inom mobil satellitkommunikation. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför kompakta, lättanvända och lättförflyttade terminaler för bredbandig satellitkommunikation. Användaren kan, oberoende av var i världen de befinner sig, sända och ta emot video, data, Internet-trafik och tal. Kunderna är främst ledande TV- och mediebolag såsom CNN och BBC, hjälporganisationer som FN, samt ett antal militära organisationer runt om i världen som NATO och det amerikanska, danska och svenska försvaret. SWE-DISH grundades 1994. PartnerTech utvecklar och tillverkar på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena telekommunikation, informationsteknologi, verkstadsindustri och medicinsk teknik. Företaget har cirka 1 150 medarbetare och är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen.(www.partnertech.se) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT20010/wkr0005.pdf SWE-DISH_svensk_pdf