PartnerTech avbryter förhandlingarna om att förvärva BEVE Electronics

PartnerTech avbryter förhandlingarna om att förvärva BEVE Electronics Efter fördjupade diskussioner och analyser har PartnerTech beslutat sig för att avbryta förhandlingarna om ett eventuellt förvärv av BEVE Electronics. Trots ackordsuppgörelsen och de uppenbara synergier som finns företagen emellan har PartnerTech bedömt att det inte finns tillräckliga förutsättningar för att genomföra affären. För ytterligare information: Mikael Jonson, VD PartnerTech AB, tfn. 070-678 10 01. Jonna Opitz, Investor Relations PartnerTech AB, tfn 040-10 26 43. PartnerTech utvecklar och tillverkar på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena telekommunikation, informationsteknologi, verkstadsindustri och medicinsk teknik. Företaget har före förvärvet cirka 1 200 medarbetare och är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen.(www.partnertech.se) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/09/20030709BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/09/20030709BIT00060/wkr0002.pdf