PartnerTech förvärvar prototyptillverkare inom telekommunikation

PartnerTech förvärvar prototyptillverkare inom telekommunikation PartnerTech köper samtliga aktier i Temo Finmekaniska Verkstad AB. Bolaget omsätter ca 60 Mkr och antalet anställda är drygt 30 personer. Förvärvet stärker PartnerTech främst inom prototyptillverkning och som utvecklingspartner. Affären ökar omgående, inte oväsentligt, PartnerTechs årliga vinst per aktie. Temo Finmekaniska AB är kontraktstillverkare av prototyper inom kvalificerad bearbetning. Huvuddelen av verksamheten är inriktad mot höghastighetsbearbetning för telekommunikationsmarknaden. Företagets verksamhet bedrivs i Järfälla, Stockholm. "Förvärvet ger oss ytterligare kompetens och kapacitet som prototyptillverkare och som utvecklingspartner till våra kunder" säger PartnerTechs VD Mikael Jonson. "PartnerTech passar oss väldigt bra. Genom affären kan vi även ta hand om stora delar av den serietillverkning som vi idag gör prototyper till", säger Temo Finmekaniska Verkstads VD Kjell Tengmo. PartnerTech AB (publ) utvecklar och tillverkar elektronikprodukter på uppdrag av ledande tillväxtföretag, främst inom telekommunikation, informationsteknologi och medicinsk teknik. Företaget är noterat på O- listan. För ytterligare information kontaktas PartnerTech:s VD Mikael Jonson på mobiltelefon 070-678 1001 och Temo Finmekaniska Verkstad AB:s VD och huvudägare Kjell Tengmo på telefon 070 - 561 75 75. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00540/bit0002.pdf