PartnerTech startar verksamhet i USA

PartnerTech startar verksamhet i USA PartnerTech kommer i april att börja leverera C-pennor till IT-företaget C-Technologies amerikanska kunder. Ordern innebär till en början att PartnerTech svarar för distribution och logistik, men förväntas senare även att innefatta komplett tillverkning i PartnerTechs produktionsenhet i Atlanta. "Det känns mycket glädjande att komma igång med vår verksamhet i USA. Vi har ett flertal kunder i USA, som vi nu kan erbjuda vår support", säger PartnerTechs VD Mikael Jonson. "Det är roligt att Svenska elektroniktillverkare tänker "globalt" och vi ser fram emot ett väl fungerande samarbete med PartnerTech för att ge bästa service åt våra amerikanska kunder" säger C-Technologies VD Christer Löwgren. PartnerTech AB (publ) utvecklar och tillverkar elektronikprodukter på uppdrag av ledande tillväxtföretag, främst inom telekommunikation, informationsteknologi och medicinsk teknik. Företaget är noterat på O- listan. C Technologies AB (publ) är ett ungt, svenskt IT-företag med spetskompetens inom områdena digital kamerateknik, bildbehandling och digitala pennor. Företagets huvud-produkt, den prisbelönta läspennan C- Pen. Mer information om C-Technologies och C-Pen finns på www.cpen.com För ytterligare information kontaktas PartnerTechs VD Mikael Jonson på mobiltelefon 070-678 1001. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00010/bit0002.pdf