Rune Glavare utsedd till ny tillförordnad VD i PartnerTech AB

PartnerTech genomför VD-byte. Ny tillförordnad VD i PartnerTech blir Rune Glavare, nuvarande styrelseledamot i PartnerTech. Mikael Jonson lämnar befattningen som VD.

Rune Glavare sitter idag i ett flertal styrelser, däribland PartnerTech, och har tidigare bland annat varit verksam som Senior Vice President för Sanmina Europa, en ledande internationell kontraktstillverkare.

Processen att rekrytera en ny VD till PartnerTech har påbörjats.

- Efter nio år som VD för PartnerTech har Michael Jonson beslutat att lämna PartnerTech för att ägna sig åt nya utmaningar. Under Mikaels tid som VD har PartnerTechs omsättning ökat från knappt 600 miljoner sek till cirka 3 miljarder sek. Bolaget har under samma period strategiskt förflyttat sina positioner och ökat sin geografiska räckvidd, säger Patrik Tigerschiöld, PartnerTechs styrelseordförande.