Återkallelse: Kvalitetsfel i Paulig Frezza Forte -kaffedryck med tillverkningsdatum 29.3.2017

Paulig återkallar ett parti Paulig Frezza Forte-kaffedryck från marknaden på grund av att partiet möjligtvis innehåller testflaskor, som istället för produkten innehåller vatten som körs på linjen mellan tillverkningen av olika produkter. Testflaskorna har packats innan tillverkningen av själva partiet har inletts.

Det berörda partiet har tillverkats den 29.3.2017 och det dras nu tillbaka från försäljning. Det eventuella kvalitetsfelet berör dock endast produkter som har stämplats den 29.3.2017 före klockan 9.00. Produkten tillverkas av Pauligs underleverantör i Tyskland.

Vi beklagar det inträffade.

Produkterna har levererats till centralhandeln, deras kunder och till handeln.

Vi ber att konsumenterna återlämnar produkter från i fråga varande parti till inköpsstället eller, om det inte är möjligt, direkt till Paulig (Oy Gustav Paulig Ab, Konsumentservice, Hamnbågen 20, 00980 Helsingfors).

Paulig Frezza Forte 12 x 25 cl

• Produktnummer       62417
  • EAN: Flaska               6411300624171
  •            Tråg                   6411301624170