Kampanjen Paulig Brain Beans: För bättre kaffe på kontoret och uppfriskande kaffepauser

Kaffe har en stor betydelse under arbetsdagen och med tanke på personalens välbefinnande: kaffepauser under arbetsdagen ökar effektiviteten, ger positiv energi och förbättrar arbetsplatsandan. Paulig Professionals positiva februarikampanj Brain Beans uppmanar arbetsplatser runt om i Finland att satsa på kontorskaffe av baristakvalitet och på uppfriskande kaffepauser som sätter fart på hjärnan.

Paulig Brain Beans framhäver kaffepausernas betydelse för välbefinnandet i arbetet. Nästa vecka väcker kampanjen diskussion om kaffe också i centrum av Helsingfors, Åbo, Tammerfors och Uleåborg, där Paulig bjuder på morgonkaffe och rolig och uppiggande hjärngymnastik.

”Kaffepauser är viktiga med tanke på sammanhållningen och ger uppfriskande stunder i brådskan. På finländska arbetsplatser dricks det upp till en miljon koppar kaffe varje dag. Vi uppmuntrar arbetsplatser att satsa på kaffe av hög kvalitet som gör kaffepausen till en ännu mer efterlängtad stund. Med en kopp gott kaffe vet man att man är uppskattad”, berättar Paulig Professionals Channel Marketing Manager Taina Aittasalo.

Den positiva kampanjen väcker en bredare diskussion om olika sidor av arbetshälsa i podcast-serien Tauolla (På paus). I serien intervjuar Anna Perho flera personer om teman relaterade till arbetshälsa, bland annat vilken betydelse en inspirerande arbetsmiljö har för arbetshälsan, hur en bra arbetsmotivation uppstår och vad chefer kan göra för att orka bättre.

Gott morgonkaffe uppmanar till uppfriskande pauser

Nästa vecka bjuder kaffekampanjen Paulig Brain Beans på uppfriskande morgonkaffe för dem som rusar till jobbet på fyra orter. Morgonkaffet av hög kvalitet serveras i take away-muggar försedda med en uppgift som uppmuntrar till hjärngymnastik under arbetsdagen. Brain Beans-muggar delas ut på följande orter kl. 7–10:

Mån 6.2 Helsingfors – Järnvägsstationen (Stationsplatsen)

Tis 7.2 Åbo – Gågatan/Universitetsgatan 25 (utanför köpcentret Hansa)

Ons 8.2 Tammerfors – Keskustori

Tors 9.2. Uleåborg – Rotuaari (planen)

Följ med kampanjen på mymoment.fi och på Pauligs kanaler i sociala medier.

Ytterligare information:

Taina Aittasalo, Channel Marketing Manager, Paulig Professional, tfn 040 755 6952

Pirjo Hästbacka, kommunikationschef, Kaffe-divisionen, Paulig Group, tfn 050 356 8359

Paulig Professional utgör en del av Kaffedivisionen inom Paulig-koncernen. Enheten levererar kaffestunder till kontor, butiker och Food Service-kunder. Paulig Professionals sortiment omfattar bland annat kaffesorter, bryggapparater, utbildningar, finansieringsavtal och service. Paulig Professional har verksamhet i Finland, Estland, Lettland, Litauen, Sverige och Norge. Enheten har ca 200 anställda. www.pauligprofessional.fi