Paulig-koncernens rapport om ansvarsfullhet har getts ut

Paulig-koncernens rapport om ansvarsfullhet, Responsible Taste Experiences – Paulig Group Sustainability Report 2016, har getts ut.  Rapporten, som är skriven på engelska, är den första som omfattar hela koncernen. Tidigare rapporter, som publicerats sedan 2003, har fokuserat på kaffeverksamheten.

Som företag har vi allt starkare och synligare engagerat oss i att främja hållbar utveckling i odlingsledet, i vår egen verksamhet samt i våra produkter. Välkommen att ta del av vårt arbete för ansvarsfullhet via rapporten.

Vet du hur vi säkerställer ansvarsfulla inköp? Vad beror de förbättrade arbetssäkerhetssiffrorna på? Hur lyckas vi återvinna nästan allt vårt avfall och minska mängden matavfall? Varför har växthusgasutsläppen minskat? Hur har vi förbättrat våra produkters näringssammansättning och bidragit till att konsumenterna får mer hållbara smakupplevelser? Och vilka goda gärningar gör vi i de samfund med vilka vi samarbetar?

Om du vill ha ytterligare information om vårt arbete eller rapporten kan du kontakta oss:

Sustainability Director Fredrik Rosenholm, fredrik.rosenholm@paulig.com
Communications Director Anita Laxén, anita.laxen@paulig.com