Robin Hallberg ny styrelsemedlem i Paulig Ab

Paulig Ab:s ordinarie bolagsstämma hölls den 20 april i Helsingfors. Bolagsstämman valde Robin Hallberg till ny styrelsemedlem. Han ersätter Christian Hallberg, som varit medlem i bolagets styrelse sedan 2011.

Robin Hallberg är född 1974 och han är till sin utbildning tradenom. Han är bosatt i Finland.

Mikael Aru omvaldes av bolagsstämman till styrelseordförande. De övriga styrelsemedlemmarna är: Christian Köhler, Eduard Paulig, Harri Pulli, Jon Sundén (omvald) ja Sanna Suvanto-Harsaae (omvald). Berndt Heikel fortsätter som styrelsens sekreterare och Joachim Borgström som styrelsens observatör.

Om Paulig
Paulig är ett internationellt familjeföretag som producerar livsmedel och som är känt för sina högklassiga varumärken och tjänster. Företagets affärsområden är Kaffe, Världens Mat & Kryddor, Snack Food och Naturally Healthy Food. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria och Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig har 1 900 anställda i 13 länder. Företagets omsättning 2016 var 917 miljoner euro. Läs mer på www.pauliggroup.com