Tina Hansen vd för Gold&Green Foods som är känt för Pulled Oats™

EM Tina Hansen har börjat som vd för företaget Gold&Green Foods. Hennes uppdrag går ut på att stödja företagets tillväxtberättelse och den dagliga ledningen.

Tina Hansen kommer till Gold&Green Foods från Paulig Group där hon arbetade som t.f. marknadsföringsdirektör för Kaffedivisionen. Före det arbetade hon på företaget LEGO och ledde företagets nordiska försäljningsorganisation.

Hon har också arbetat med marknadsföring och försäljning på företaget SCA Hygiene Product och som landschef för Arvid Nordquist Finland. Hon har studerat på Svenska Handelshögskolan i Helsingfors.

Gold&Green Foods grundande medlemmar fortsätter också att utveckla teknologiföretaget tillsammans med den nya vd:n. Som styrelsemedlem ansvarar Maija Itkonen för varumärket och Reetta Kivelä är teknologidirektör.

Det är fint att få vara med om att skapa den finska superproduktens framgångsberättelse i detta innovativa team”, konstaterar Tina Hansen.

Tina Hansen
vd, Gold&Green Foods
Tfn: +358 40 1722855
E-mail: tina.hansen@goldandgreenfoods.com