Santa Maria, Risenta och Gold&Green samlas under ett tak i nya Paulig Foods

Paulig Foods. Så heter den nya divisionen som från och med den 1 april samlar varumärkena Santa Maria, Risenta och Gold&Green* under samma tak. Paulig Foods tillhör den familjeägda koncernen Paulig Group, som med den nya divisionen vill skapa en starkare plattform för lönsam tillväxt och internationell expansion.

Med närmare 350 miljoner EUR i omsättning och 830 medarbetare säljer Paulig Foods sitt sortiment till 34 marknader. Santa Maria och Risenta är de två mest välkända varumärkena i divisionen, medan Gold&Green är en uppstickare inom vegetariskt protein.

Henrik Samuelson VD och divisionschef

Henrik Samuelson leder Paulig Foods och är VD för de legala enheterna Santa Maria AB och Risenta AB. Henrik ser stora möjligheter för framtida tillväxt med den nya organisationsstrukturen.

- Med större spelrum och en bredare portfölj får vi kraftfullare tillväxtmöjligheter och kan skapa starkare varumärken och erbjuda bättre koncept, upplevelser och produkter. Dessutom utnyttjar vi vår samlade kompetens till fullo. Vi är ännu bättre tillsammans helt enkelt, säger Henrik.

*Varumärket Gold&Green tillhör Gold&Green Foods Oy, som till 51% ägs av Paulig Group. I Paulig Foods ingår säljansvar för varumärket Gold&Green på licensierade marknader (länder utanför hemmamarknaden Finland).

Eva Berglie
Paulig Foods - Santa Maria, Risenta and Gold&Green
+46 (0)708-99 19 37, eva.berglie@paulig.com

Med 850 medarbetare i 13 länder och försäljning till 34 marknader, är Paulig Foods en internationell spelare att räkna med. Under matvarumärkena Santa Maria, Risenta och Gold&Green erbjuder Paulig Foods internationella matkoncept, smaksättning och naturligt hälsosamma livsmedelsprodukter. Omsättningen uppgår till närmare 350 miljoner EUR (2017). Paulig Foods är en del av den finska koncernen Paulig Group.