Daniel Ekberger tillträder idag som VD i Paynova

Styrelsen i Paynova AB (publ.) har utsett Daniel Ekberger till ny VD i Paynova. Tidigare VD, Simon Thaning, har efter fyra år valt att lämna Paynova.

Styrelsen vill tacka Simon för sitt stora engagemang under denna tid och önskar honom lycka till i sina nya utmaningar.

Daniel Ekberger har sedan maj 2012 varit styrelseledamot i Paynova och gick i januari 2013 in som interim-CFO i bolaget.

Yngve Andersson , Styrelseordförande. Telefon: 0705-141270.

Daniel Ekberger, VD. Telefon: 0708-820766.

Paynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst och en rad flexibla mervärdestjänster, och riktar sitt erbjudande huvudsakligen till större e-handlare. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena resor och detaljhandel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com.