PAYNOVA OCH CRD ÖPPNAR DEN KINESISKA MARKNADEN FÖR GAMERSGATE

(NGM: PAY)

Paynova och Beijing Cyber Recreation District (CRD) möjliggör för Gamersgate att expandera sin verksamhet till den kinesiska marknaden under det fjärde kvartalet 2008. Företagen har enats om ett pilotprojekt där Gamersgate öppnar upp sin online-shop för utvalda speltitlar i Kina. Paynova och CRD kommer att tillhandahålla sin nyligen utvecklade betalningsplattform som når över 97 procent av kinesiska onlinebetalare, och därigenom möjliggöra för västerländska e-handlare att sälja på den kinesiska marknaden.

Paynova, CRD och Gamesgate har avtalat om att implementera ett pilotprojekt där Gamersgate kommer att sälja utvalda speltitlar till kinesiska online-spelare. Avtalet fastslår att Gamersgate ska använda den nyligen framtagna betalningslösning som Paynova och CRD gemensamt utvecklat för den kinesiska marknaden. Betalningslösningen når 97 procent av internetbetalarna i Kina, genom samarbete med bland annat kinesiska banker. Målsättningen är att skapa ett långsiktigt samarbete på en mycket viktig volymmarknad som Gamersgate prioriterar högre än Tyskland, Frankrike och Spanien. Projektet lanseras under fjärde kvartalet 2008.

“Vi är mycket nöjda med att Gamersgate har visat detta förtroende för Paynova och valt att expandera sin verksamhet tillsammans med oss utanför det nuvarande Europa- och amerikasamarbetet. Det kommer att bli ett mycket spännade projekt, och en möjlighet för Gamesgate att växla upp sin verksamhet genom en ny kinesisk online-affär” säger Björn Wahlgren, VD Paynova.

”Asien och framförallt den kinesiska marknaden kommer att bli nyckelmarknader för oss framöver och därför är det av stor vikt att vi får det rätt från början. Detta utökade operationella samarbete med Paynova är ett naturligt nästa steg i vår relation och vi kommer att fortsätta att använda Paynova när vi behöver snabba, enkla och säkra transaktioner för vår fortsatta e-handelexpansion”säger Theodore Bergquist, VD Gamersgate.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Theodore Bergquist, VD Gamersgate, Phone +46 (0) 8 566 148 00

Björn Wahlgren, VD Paynova, Phone: +46 70 728 74 40

Karl Alberts, Director Emerging Markets Paynova, Phone +46 70 33 55 326

Wang Wei, Product Director CRD, Phone: +86 131 4616 7669

OM GAMERSGATE

GamersGate is an innovative digital distribution platform that provides an easily accessible gaming experience for gamers worldwide. Recognized as an industry leader in the digital download arena, GamersGate continues to redefine the download industry while planning additional services and the expansion of its growing product portfolio from a wide range of internationally recognized publishers.

For further information, please visit: www.gamersgate.com

OM CRD (Beijing Cyber Recreation Development Corp.)

China Virtual Economy District’ it will play the leading role of virtual economy industry in the world. With a series of trading rules and data exchange standards, virtual enterprises with different resources and advantages can cooperate and help each other raising their abilities in doing business. ‘China Virtual Economy District’ creates a wide and whole new platform for traditional enterprises, internet companies and individuals to participate in. This means that the dream of the inter-connection of virtual world with real world will come true, and the new generation of culture originality of CRD is started. Also means that this is a giant step to the promotion of industry infrastructure of Beijing Shijing district.

For further information, please visit: www.crd.gov.cn/en/index.asp

Paynova offers an international, account-based complete service for payments via the Internet. With Paynova as the only counterpart, e-retailers get 21 payment methods with credit cards, debit cards and Internet banks, in 12 languages with 12 currencies in a security-certified interface (PCI). Consumers can also open a Paynova account to make purchases simple and secure, as well as look after transfers between family members, friends and acquaintances. Paynova has agreements with around 2 000 e-retailers. Most are found in the following prioritised segments: travel, retail and media/network games. The company has been listed on NGM Equity since February 2004.

For further information, please visit: www.paynova.com.