Paynova och Sköna Advertising inleder samarbete

Fintech bolaget Paynova som erbjuder handlare en helhetslösning för ”pay-later” tar ett ytterligare steg att stärka sin position på marknaden inför kommande lansering av nya lösningserbjudanden och inleder därmed samarbete med B2B-byrån Sköna Advertising. Samarbetet är en del av Skönas strategiska satsning på etablering i Europa.

Den San Francisco-baserade reklambyrån har sedan 2005 samarbetet med high tech, fintech och start up bolag i Silicon Valley. På byråns meritlista finns bolag som Google-ägda Apigee, VMware, samt snabbväxande techföretag såsom Affirm, Snowflake, EMC och ON24.

Sköna, som har ett blandat svensk-amerikanskt team i San Francisco, utökade nyligen sin verksamhet med ett europakontor i Stockholm. Samarbetet med Paynova drivs av det lokala Svenska teamet i samarbete med San Francisco-kontoret

- Sköna har spännande erfarenheter från Silicon Valley gällande bolag och lösningar i precis den fas vi befinner oss i. Sköna har dessutom visat på värdefulla insikter kring Paynovas framtida möjligheter att utmana genom att erbjuda transparenta och lönsamma lösningar för våra partners, säger David Larsson, Försäljnings- och Marknadschef på Paynova.

- Vi är väldigt glada över samarbetet med Paynova och tillsammans kommer vi att arbeta för att förflytta varumärket i en ny riktning. Det är ett viktigt samarbete för vår fortsatta strategiska satsning i Europa, säger Gwen Lafage, General Manager på Sköna Europe.

David Larsson, Försäljnings- och marknadschef Paynova
David.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

OM SKÖNA ADVERTISING

Sköna Advertising fokuserar på att bygga starka varumärken och generera leads åt sina kunder. Utöver varumärkesidentiteter arbetar byrån med bland annat varumärkeskampanjer, lead generation- och ABM-kampanjer samt design och utveckling av hemsidor.

Mer information finns på www.skona.com

Informationen har lämnats för offentliggörande den 11 augusti 2017 klockan 13:00