PAYNOVA TECKNAR AVTAL MED PINCHOS

Paynova har tecknat avtal om att leverera Faktura som Tjänst till Pinchos. Därutöver kommer Paynova även att tillhandahålla övriga betalmetoder såsom helhetsleverantör för bästa upplevelse för Pinchos kunder.

Pinchos är tekniskt innovativa och är sedan starten 2012 Sveriges första och enda app-restaurang med i dagsläget över 50 restauranger. Bordsbokning, menysurfing och beställning sker i mobilen och kunderna betalar enkelt sin nota i appen. Pinchos är en av Sveriges snabbast växande franchisekedjor och vann 2016 priset ”Framtidens Franchise” på Frannygalan. Under hösten 2017 planeras även en internationell etablering med start i Oslo.

I partnerskap med Paynova kan Pinchos erbjuda en kundanpassad faktura- och delbetalningslösning och med det erhålla ökad lönsamhet. Pinchos kunder kommer med en enkel knapptryckning kunna välja att betala sin nota direkt, senare eller dela upp sin betalning efter eget önskemål. Paynova breddar därmed sitt erbjudande in i den fysiska världen likväl som tjänstesektorn.

Vi ser det som en naturlig och spännande utveckling att etablera vårt online-erbjudande till tjänster i fysiska miljöer. Pinchos är en framgångsrik och nydanande aktör med ett koncept som bevisar konsumenters efterfrågan av online-upplevelse även i fysisk miljö. Partnerskapet med Pinchos visar styrkan i Paynovas erbjudande för att stärka dagens och morgondagens kundupplevelse, säger David Larsson, Sälj- och marknadschef Paynova.

Med Paynovas lösning Faktura som Tjänst  kan vi ge en förbättrad kundupplevelse och fortsätta utveckla servicen till våra franchisetagare. Våra kunder kan snabbt slutföra sitt köp i appen och välja att betala sin nota vid ett senare tillfälle. Eftersom tjänsten är helt integrerad i Pinchos app kan franchisetagarna sänka de höga kostnader för betalningar som de har idag, säger Fredrik Mattson, grundare av Pinchos.

David Larsson, Försäljnings- och marknadschef

David.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

Daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

Informationen har lämnats för offentliggörande den 4 oktober 2017 klockan 14:45.