PAYNOVA TECKNAR AVTAL MED SKRUVAT.SE

Paynova har tecknat 4-årigt avtal om att leverera Faktura som Tjänst till Skruvat.se. Skruvat.se är en av Sveriges största och snabbast växande ehandlare. Därutöver kommer Paynova även att tillhandahålla övriga betalmetoder såsom helhetsleverantör för bästa upplevelse för Skruvats kunder.

Skruvat.se har sedan starten 2008 vuxit till att bli Nordens största e-handelsplats för nya bildelar på nätet. Deras målsättning är att alltid ge en bra köpupplevelse där produkter, service och kompetens motsvarar dom krav som kunden ställer.

- I partnerskap med Paynova kan Skruvat.se erbjuda sin egen faktura- och delbetalningslösning och med det erhålla ökad lönsamhet. Skruvat bibehåller även kundrelationen och bestämmer affärsvillkoren utan att behöva investera i en egen lösning säger David Larsson, Sälj- och marknadschef Paynova.

Faktura som Tjänst är en komplett lösning för handlare att kunna erbjuda sina egna kundkrediter. Tjänsten stärker handlarens rörelsemarginal och möjliggör samtidigt en ökad kundlojalitet då kundrelationen bibehålls av handlaren i och efter själva köpprocessen.

- Med fokus på slutkunden och stor flexibilitet erbjuder Paynova en komplett lösning för oss att kunna erbjuda kundkrediter. Att själva kunna kontrollera affärsvillkoren likväl som kundkommunikationen, utan att behöva investera i en egenutvecklad lösning, har varit vår målsättning. Beslutet att välja Paynova som partner föll sig därmed naturligt då deras lösning uppfyller samtliga av de villkoren, säger Magnus Åbjörnsson, CFO Skruvat.se.

David Larsson, Försäljnings- och marknadschef

David.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

Daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

Informationen har lämnats för offentliggörande den  24 augusti  2017 klockan 10.55