PAYNOVAS BOKSLUTSKOMMUNIKÉ SENARELAGD

(NGM: PAY)

Under onsdagskvällen har Paynova nåtts av obekräftade uppgifter kring Xponse IT Services (”Xponse”) som är en viktig samarbetspartner till Paynova. Dessa uppgifter gör gällande att indiska myndigheter gjort ett tillslag i samband med en utredning där bolagets VD är anhållen och misstänkt för samröre med en internationell drogkartell. Paynovas styrelse bedömer att dessa händelser skulle kunna få betydelse för bolagets affärsverksamhet och har därför i avvaktan av ett klarläggande beslutat att senarelägga bolagets bokslutskommuniké, samt informerat Nordic Growth Market.

– Centralt för oss nu är att få en större klarhet i de närmare omständigheterna och dess eventuella konsekvenser, även om det är viktigt att slå fast att det enbart handlar om anklagelser i dagsläget. Vi kommer självfallet att samarbeta med berörda myndigheter om så skulle bli aktuellt, och även därtill säkerställa att Paynovas betalningssystem inte används av någon i fel syfte, säger Lars Guldstrand, styrelseordförande i Paynova.

Stockholm den 15 februari 2007

Paynova erbjuder en internationell, kontobaserad betaltjänst via Internet. Med Paynova som enda motpart får e-handlare en betalningsgaranti för ett 20-tal betalningsalternativ på 10 språk med 8 valutor i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). Konsumenter öppnar gratis ett online-konto, en Paynova-plånbok, för att göra säkra och enkla köp samt sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta.

Paynova har avtal med cirka 1 000 e-handlare. De flesta återfinns i de prioriterade segmenten: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. För mer information: www.paynova.com