STYRELSELEDAMOT DAN BLOMBERG FÖRVÄRVAR AKTIER OCH OPTIONER I PAYNOVA

(NGM: PAY)

En av Paynovas grundare, styrelseledamot Dan Blomberg, har under januari 2007 förvärvat

100 000 aktier i Paynova samt den 15 januari förvärvat 700 000 teckningsoptioner i Paynova. Förvärven har i bägge fallen gjorts från befintliga aktieinnehavare. Teckningsoptionerna har en teckningskurs om 33 kronor och kan utnyttjas till och med den 15 mars 2008. Under december 2006 sålde Dan Blomberg av privata skäl 500 000 aktier i Paynova. Efter de idag offentliggjorda förvärven uppgår Dan Blombergs innehav i Paynova (inkl. familj och bolag) till 2 323 528 aktier och 781 884 teckningsoptioner.

Paynova erbjuder en internationell, kontobaserad betaltjänst via Internet. Med Paynova som enda motpart får e-handlare en betalningsgaranti för ett 20-tal betalningsalternativ på 10 språk med 8 valutor i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). Konsumenter öppnar gratis ett online-konto, en Paynova-plånbok, för att göra säkra och enkla köp samt sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta.

Paynova har avtal med cirka 1 000 e-handlare. De flesta återfinns i de prioriterade segmenten: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. För mer information: www.paynova.com