Elevsamarbete gav nya uppehållsrum på skola

På fredag, den 5 december, invigs de nyrenoverade uppehållsrummen på Tynneredsskolan i Göteborg. Renoveringen har skett i ett elevsamarbete mellan Peab, Peabskolan, Mentor Sverige och Tynneredsskolan.

Sedan den 10 november har elever från en åttondeklass på skolan i Göteborg och elever från Peabs gymnasieskola, Peabskolan, tillsammans jobbat med att renovera upp rasthallen.

För Peabskolans elever har samarbetet med de yngre eleverna inneburit en möjlighet att använda de kunskaper de tillgodogjort sig under gymnasietiden. Gymnasieeleverna har fått vara både lärare och hantverkare. Tynneredseleverna har å sin sida fått praktisera sina teoretiska kunskaper om att beräkna färgåtgång och göra ritningar.

Vid invigningen berättar elever och handledare om sina erfarenheter från projektet.

Tid: Fredag den 5 december, kl 11.00-12.00.
Plats: Tynneredsskolan, Safirgatan 14, Västra Frölunda.

För ytterligare information, kontakta:
Maria Hernroth, skolchef Peabskolan, +46 733 37 38 55
Niclas Brantingson, informationschef Peab, +46 733 37 20 06
Moa Stridde Arevald, projektledare kommunikation Mentor Sverige, +46 760 45 29 95

Peab är Nordens Samhällsbyggare med 13.000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Läs mer på peab.se

Peabskolan är en gymnasial bygg- och anläggningsutbildning som funnits sedan 2006. Peabskolan finns i Ängelholm, Malmö, Solna, Upplands Väsby och Göteborg, och har idag totalt ca 440 elever. Läs mer på peabskolan.se

Mentor Sverige är en ideell organisation som arbetar för att ge ungdomar självkänsla och kraft att växa genom mentorskap. Syftet är att stärka dem i att fatta positiva beslut och avstå från våld och droger. Läs mer på mentor.se