Erik Paulsson lämnar Peabs styrelse

Erik Paulsson lämnar Peabs styrelse Erik Paulsson har till styrelsen i Peab meddelat att han idag lämnar sin post i Peabs styrelse. - Erik har spelat en viktig roll i Peabs tillkomst och utveckling genom årtiondena. Sedan flera år tillbaka har han verkat i sin egenskap som styrelseledamot. Erik har fattat detta beslut för att ännu tydligare markera sitt engagemang som VD i Wihlborgs, säger Peabs VD Mats Paulsson. För ytterligare information kontakta: Mats Paulsson, v d Peab 0431-89 000 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00040/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.