Förändringar i Peabs koncernledning

Lotta Brändström tillträder tjänsten som chef för Affärsområde Anläggning på Peab den 1 januari 2019.

Lotta kommer att ingå i koncernledningen som därefter består av:

Jesper Göransson, VD och koncernchef
Niclas Winkvist, CFO
Roger Linnér, COO
Camila Buzaglo, CCO
Stefan Danielsson, Affärsområdeschef Bygg
Lotta Brändström, Affärsområdeschef Anläggning
Karl-Gunnar Karlsson, Affärsområdeschef Industri
Göran Linder, Affärsområdeschef Projektutveckling

Lotta Brändström kommer närmast från en tjänst som biträdande affärsområdeschef Anläggning på Peab. Tidigare har hon arbetat som VD på Göteborg Energi och i olika roller inom Trafikverket och Banverket.

Lotta efterträder Karl-Gunnar Karlsson som under ett antal år varit chef för både Affärsområde Anläggning och Affärsområde Industri. Karl-Gunnar kvarstår som chef för Affärsområde Industri.

– Jag är väldigt glad över att välkomna Lotta i laget. Hon har en bred erfarenhet som ledare och har även mycket goda branschkunskaper, säger Jesper Göransson, VD och koncernchef för Peab.

Bildtext: Lotta Brändström tillträder som Affärsområdeschef Anläggning på Peab den 1 januari 2019. Foto: Alen Cordic

För ytterligare information, kontakta:
Jesper Göransson, VD och koncernchef Peab, 0431-893 38
Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Denna information är sådan som Peab AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 november 2018 kl.15.30 CET.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 51 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Jesper Göransson, VD och koncernchef för Peab