Konkurrensverket undersöker Peabs asfaltverksamhet

Konkurrensverket undersöker Peabs asfaltverksamhet Stockholms Tingsrätt gav den 23 okt Konkurrensverket tillstånd att genomföra platsundersökningar hos ett flertal svenska byggföretag. Med stöd av ovanstående tillstånd har Konkurrensverket idag, 24 okt, inlett en platsundersökning på Peabs kontor i Förslöv. Undersökningen gäller främst asfaltverksamheten, där misstanke föreligger om att företagen överträtt §6 i Konkurrenslagen, dvs anbudssamverkan. För ytterligare information kontakta: Karin Malmgren, bolagsjurist Peab 0431-89125 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01100/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01100/bit0001.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.