Nya anläggningsuppdrag till Peab i Göteborg

Nya anläggningsuppdrag till Peab i Göteborg Peab har fått uppdraget att bygga motorväg på en bit av E6 mellan Hogdal och Nordby strax söder om Svinesund vid svensk-norska gränsen. Entreprenaden omfattar 2,2 km motorväg, tre broar samt det nya Nordbymotet. Beställare är Vägverket och kontraktssumman uppgår till 103 mkr. Arbetet skall vara färdigställt i december 2003. Peab har även fått uppdraget att utföra den inledande den mark-och grundläggningsentreprenaden i det Världskulturmuseum som skall byggas i Göteborg. Museet, som benämns "The Icecube" är det första statliga museet som lokaliseras utanför Stockholm. Beställare är Statens Fastighetsverk och entreprenadsumman på markarbetet uppgår till 33 mkr. Det första spadtaget tas den 6 november av kulturminister Marita Ulfskog. För ytterligare information kontakta: Jörgen Johansson, regionchef Peab anläggning 070-360 01 62 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00540/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00540/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.