Nya uppdrag till Peab för 254 Mkr

Nya uppdrag till Peab för 254 Mkr Peab har under februari månad fått nya uppdrag på flera olika orter. Bland uppdragen märks två intressanta ombyggnadsprojekt i Stockholm, ett lusthus i Kungsträdgården och riksdagens lokaler i Gamla Stan, samt en idrottshall i Kristiansand i Norge. Ombyggnad av sjukhemmet Strömmensberg i 36 Mkr Göteborg. Om- och tillbyggnad av servicehuset 22 Mkr Västergården i Degerfors. Nybyggnad av tre punkthus innehållande 48 30 Mkr lägenheter i Uppsala. Nybyggnad av idrottshall i Valle utanför 27 Mkr Kristiansand i Norge. Nybyggnad 60 lägenheter i Solna. 42 Mkr Nybyggnad av Vallatorpsskolan i Täby. 39 Mkr Betongstomme till lärarhögskolan i 25 Mkr Konradsberg, Stockholm Ombyggnad av Drottning Kristinas Lusthus i 22 Mkr Kungsträdgården. Ombyggnad Riksdagens Hus förvaltningslokaler 11 Mkr i Gamla Stan. För ytterligare information kontakta: Gösta Sjöström, informationschef Peab 070 - 555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00190/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.