Peab anlägger 10 km ny väg i Jämtland

Peab anlägger 10 km ny väg i Jämtland Peab har fått uppdraget att anlägga 9,7 km ny väg mellan Döda Fallet och Bispgården i Jämtland. Beställare är Vägverket och kontraktssumman uppgår till 144 mkr. Uppdraget utgör en del av utbyggnaden av väg 87 mellan Sundsvall och Östersund och i entreprenaden ingår även fem broar. Arbetet skall påbörjas i augusti 2003 och det beräknas vara klart för trafikpåsläpp i oktober 2005. För ytterligare information kontakta: Thord Kristensson, arbetschef Peab 070-540 54 36 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/10/20030710BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/10/20030710BIT00240/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.