Peab avyttrar innehavet i Wihlborgs

Peab avyttrar innehavet i Wihlborgs Peab har avyttrat samtliga sina aktier i Wihlborgs Fastigheter AB, omfattande 4.500.000 A-aktier och 13.370.000 B-aktier. Innehavet motsvarar 5,7 procent av kapitalet och 14,6 procent av rösterna. Avyttringen medför inte någon resultateffekt för Peab. - Vi meddelade i november 1999 att vi skulle avyttra aktieinnehavet i Wihlborgs och det har vi nu gjort. Försäljningen är ett led i vår fokusering på Peabs kärnverksamhet; bygg- och anläggning samt därtill hörande byggrelaterad industriverksamhet, säger VD Mats Paulsson i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Mats Paulsson, VD Peab 0431-89 000 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00110/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på cirka 51 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.