Peab bygger 184 lägenheter åt Stockholmshem

Peab bygger 184 lägenheter åt Stockholmshem Peab har fått uppdraget att bygga 184 nya lägenheter i kvarteret Knallen vid Södra Hammarbyhamnen i Stockholm. Beställare är AB Stockholmshem och kontraktssumman uppgår till ca 300 mkr. Uppdraget är en generalentreprenad och arbetet skall påbörjas den 1 november i år och det beräknas vara klart i november 2003. För ytterligare information kontakta: Seppo Lutström, arbetschef Peab 070-625 41 74 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00480/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00480/bit0001.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.