Peab bygger äldreboende i Norge

Peab bygger äldreboende utanför Gardermoen i Norge. Peab har fått uppdraget att bygga bo- och aktivitetscenter för äldre i Ullensaker kommun utanför Gardermoen norr om Oslo. Uppdraget är en totalentreprenad som omfattar 34 servicelägenheter. I direkt anslutning till dessa lägenheter skall det byggas ett aktivitetscenter och en sjukmottagning. Arbetet består i huvudsak av grund-, betong- och träarbeten. Beställare är Ullensaker Kommune och kontraktssumman är ca 43 miljoner NOK. Arbetet har påbörjats och det beräknas vara klart i november 1999. För mer information kontakta: Roland Svensson, VD Peab A/S på tel 00947-911 622 62 eller Gösta Sjöström, informationschef Peab på 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/09/19981209BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/09/19981209BIT00120/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.