Peab bygger äldreboende i Sala

Peab har fått uppdraget att bygga ett äldreboende i Sala. Beställare är Sala kommun och kontraktssumman uppgår till 150 Mkr. Byggnaden kommer att rymma 80 rum i fyra våningar och den kommer att miljöklassas i Miljöbyggnad Guld, utgåva 2.0. Uppdraget är en totalentreprenad som har påbörjats och det skall vara klart för inflyttning i februari 2014.

För ytterligare info, kontakta:

Christer Strid, arbetschef Peab 0733 374290

Gösta Sjöström, Kommunikation Peab 0733 371010

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 15.000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mrd. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.