Peab bygger åt AstraZeneca

Peab bygger åt Astrazeneca Peab har fått uppdraget att på samordnad generalentreprenad bygga ett analyslaboratorium åt Astrazeneca i Södertälje. Den totala produktionskostnaden är 130 miljoner varav Peabs del uppgår till ca 45 miljoner. Laboratoriet skall vara färdigt i augusti år 2000 och det skall vara speciellt anpassat för forskning och analys av Losec. För ytterligare information kontakta: Erik Salling, regionchef Peab 08-553 002 25 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/17/19990517BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/17/19990517BIT00100/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med drygt 14 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.