Peab bygger åt Chalmers

Peab bygger bostäder åt Chalmers Peab har fått uppdraget att uppföra 135 nya studentbostäder åt Chalmers i Göteborg. Arbetet består av att bygga om äldre kontors- och affärslokaler i kvarteret Sångsvanen. Entreprenadsumman uppgår till 48 miljoner kronor och arbetet beräknas vara färdigt i augusti 2001. Peab skall även bygga en tre km lång väg mellan Yttre Ringvägen och Annetorpsleden i Malmö, väster om Hyllie vattentorn. I uppdraget ingår även en trafiksignalanläggning, gatubelysning, VA-arbeten med mera. Kontraktssumman uppgår till 33 miljoner kronor och den nya vägen skall tas i bruk i juni månad år 2000. För ytterligare information kontakta: Gösta Sjöström, informationschef Peab 070 - 555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00140/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 50 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.