Peab bygger åt Swedish Match

Peab bygger åt Swedish Match Peab har fått uppdraget att utföra stomkompletteringar och betongarbeten vid Swedish Matchs nya produktionsanläggning i Kungälv. I Peabs åtagande ingår även att svara för samordningen av alla sidoentreprenader. Beställare är Swedish Match North Europé AB och kontraktssumman uppgår till 80 mkr. Arbetet har påbörjats och det beräknas bli klart under hösten 2002. För ytterligare information kontakta: Evert Johansson, arbetschef Peab 0303-72 85 40 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT00040/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT00040/bit0001.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.