Peab bygger bostäder i Askim

Peab bygger bostäder i Askim Peab har fått uppdraget att bygga fyra tvåvåningshus med sammanlagt 26 lägenheter i Billdal, Askim utanför Göteborg. Lägenheterna skall säljas som bostadsrätter med inriktning på seniorboende. Planlösning och storlek kan varieras. Förutom bekvämt boende erbjuds hyresgästerna i Billdal möjlighet till en mängd aktiviteter och service i närområdet. Arbetet har påbörjats och beräknas vara färdigt kring årsskiftet 1999/2000. Entreprenadsumman är ca 34 miljoner. För mer information kontakta: Per Svensson, Peab Väst 031-700 84 65, Ulf Nilsson, Peab Väst 031-700 84 59 eller Gösta Sjöström, informationschef Peab på 070-555 00 58 Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 13 miljarder i omsättning och drygt 8 500 anställda. Koncernens dotter- bolag har strategiskt placerade kontor i Sverige och Norge. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens OTC-lista. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. Peab AB Information Gösta Sjöström Koncernstab Information Tel (direkt) 0431 - 89 126 e-mail: gosta.sjostrom@peab.se Mobiltel 070 - 555 00 58 Internetadress: http://peab.se Tel (bostad) 040 - 36 83 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/17/19981217BIT00070/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/12/17/19981217BIT00070/bit0003.doc

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.