Peab bygger bostäder i Jönköping

Peab bygger bostäder i Jönköping Peab har fått uppdraget att bygga sammanlagt 68 nya lägenheter i två olika fastigheter i Jönköping. 40 av dessa lägenheter skall ingå i Brf Rosenlunden och resten skall byggas kvarteret Fotografen. Beställare är i båda fallen är JM och den totala kontraktssumman uppgår till 34 miljoner kronor. Bostadsrätterna i Rosenlunden skall vara färdiga under hösten 2000 och lägenheterna i Fotografen beräknas klara under våren 2001. Peab har dessutom fått uppdraget att bygga en ny livsmedelsbutik i Vetlanda med en kontraktssumma uppgående till 15 miljoner kronor. För ytterligare information kontakta: Svante Bjurgren, Peab 036-71 81 70 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/23/19991123BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/23/19991123BIT00040/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 15 000 anställda och en omsättning på 49 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.